Opel ponúkne novú model Astra aj ako plug-in hybrid s dvoma úrovňami výkonu. Okrem toho existujú verzie s mimoriadne úspornými benzínovými a naftovými motormi v spojení so šesťstupňovou manuálnou a osemstupňovou automatickou prevodovkou so znížením trením.
Nový model Opel Astra je tiež vyjadrením dizajnu značky. Dynamický ako nikdy predtým, s čistými, napnutými povrchmi, zbavený nadbytočných prvkov a s novou tvárou značky - Opel Vizor. S prichádzajúcou generáciou kompaktnej triedy Opel ukazuje, že Astra je pripravená definovať novú éru.
Nový Opel Astra príde tento rok na trh ako športový päťdverový automobil s nízko posadenou karosériou a s ešte väčším vnútorným priestorom, ako ponúkal jeho predchodca. S dĺžkou 4 374 mm a šírkou 1 860 mm zapadá presne doprostred kompaktného segmentu.
Vzhľadom na obzvlášť krátky predný previs je nový model Opel Astra je len o 4,0 mm dlhší ako predchádzajúci model, a to aj napriek značne predĺženému rázvoru s hodnotou 2 675 mm (+ 13 mm). Napriek svalnatému sebavedomému postoju ponúka praktický batožinový priestor nového modelu Astra vodičovi a štyrom cestujúcim nastaviteľnú podlahu a využiteľný objem 422 litrov.
Nová generácia bola navrhnutá a vyvinutá v sídle spoločnosti Opel v Rüsselsheime, kde sa na jeseň tohto roku začne aj jej výroba. Rovnako ako jeho predchodca z roku 2015, prichádzajúca novinka prináša do kompaktnej triedy inovácie, ktoré zákazníci poznali len z vozidiel z vyšších tried. Napríklad Astra dokáže zmeniť noc na deň: najnovší vývoj adaptívneho svetla Intelli-Lux LED® Pixel pochádza priamo z vlajkovej lode spoločnosti Opel Insignia a so 168 LED svietiacimi prvkami je na čele v kompaktnom a stredne veľkom segmente.
V interiéri novej generácie Astry nastal skok v čase. S plne digitálnym panelom Pure Panel sa analógové prístroje dostávajú do histórie. Namiesto toho nové rozhranie medzi človekom a strojom (HMI) so sviežou modernou grafikou ponúka zákazníkom čistý a intuitívny zážitok. Všetci cestujúci môžu ovládať novú Astru intuitívne prostredníctvom extra-širokouhlého dotykového displeja, teda rovnako ako v mobilnom telefóne. Dizajnéri a konštruktéri spoločnosti Opel dbali na to, aby vodič dostal všetky potrebné informácie, ale aby ho nezaťažovali zbytočné údaje alebo funkcie. Navyše kľúčové nastavenia, ako je ovládanie klimatizácie, môže stále ovládať prostredníctvom fyzických prepínačov a tlačidiel.
Typickým znakom modelu značky Opel je aj vynikajúci komfort sedenia. Predné sedadlá vyvinuté vo vlastnej réžii majú certifikát AGR (Aktion Gesunder Rücken eV) a sú svojou príkladnou ergonómiou mimoriadne pohodlné, najmä na dlhých cestách. Vodiča podporujú najmodernejšie asistenčné systémy od head-up displeja po poloautomatický asistenčný systém Intelli-Drive 2.0 či 360-stupňovú kameru Intelli-Vision.
„Úplne nový model Opel Astra – zrodil sa nový Blesk! So senzačným dizajnom a s najvyspelejšou technológiou vo svojej triede. Elektrifikovaný a mimoriadne úsporný pre čo najnižšie emisie, smeruje do novej éry. Astra je zostavená s najvyššou presnosťou a až do najmenšieho detailu. Sme presvedčení, že prichádzajúca generácia modelu Astra má všetko, čo je potrebné, aby sa stala ďalším bestsellerom a pritiahla k značke veľa nových zákazníkov," povedal Michael Lohscheller, výkonný riaditeľ značky Opel.
Po SUV modeloch Mokka, Crossland a Grandland je nový model Astra prvým hatchbackom značky Opel, ktorý prináša odvážnu a čistú filozofiu dizajnu. Opel Vizor (nová tvár značky, ktorá sa prvýkrát objavila na modeli Mokka ako dizajnový prvok v strede prednej časti) sleduje dizajn značky, kde sa zvislé a vodorovné línie kapoty v tvare krídla a grafika nad dennými svetlami v strede pretínajú so znakom Opel Blitz. Tiahnu sa spredu, vďaka čomu vyzerá nový model Astra ešte širšie, navyše Vizor taktiež bez problémov integruje technológie, ako sú ultratenké svetlomety Intelli-Lux LED® a predná kamera systému Intelli-Vision. Pri pohľade zboku vyzerá Astra novej generácie obzvlášť dynamicky a to aj vďaka výraznému sklonu C-stĺpika vpred.
Vzadu sa opakuje centrálne namontovaný znak blesku Blitz, vertikálne orientované a vysoko umiestnené brzdové svetlá a zadné svetlá (s úspornou LED technológiou, rovnako ako všetko vonkajšie osvetlenie). Znak Blitz sa využíva aj ako západka dverí batožinového priestoru vyrobená z najmodernejšieho kompozitného materiálu. Táto technológia je nielen ľahká a pevná, ale umožňuje aj precízne vyhotovenie dizajnových detailov, ako sú obzvlášť štíhle zadné svetlá.
„Nový model Opel Astra predstavuje vzrušujúci ďalší krok v realizácii nášho nového dizajnu,“ hovorí Mark Adams, viceprezident pre dizajn. „Vďaka svojej odvážnej prednej časti Vizor, výrazným svalnatým podbehom a čistému povrchu má nový model Astra veľmi športovú a sebavedomú osobnosť. Odvážnym krokom do budúcnosti je aj interiér. Nápadný kokpit orientovaný na vodiča s hladkým sklom nového prístupu Pure Panel prinesie našim zákazníkom úplne nový a emocionálny zážitok.
Rovnaká nemecká precíznosť platí aj v interiéri, kde je absolútnym vrcholom ďalšia generácia zobrazovacieho systému Pure Panel, ktorá sa prvýkrát predstavila na modeli Mokka. Tento širokouhlý digitálny kokpit (prípadne plne presklený) je vybavený dvoma 10-palcovými horizontálne orientovanými hladko zabudovanými displejmi spolu s výduchmi klimatizácie vodiča. Vďaka vrstve, ktorá bráni pred odrazmi v čelnom skle, sa obrazovky zaobídu bez krytu, čo upriamuje pozornosť na high-tech funkcie a atmosféru.
Vďaka fyzickým ovládačom obmedzeným na minimum, ktoré zastupujú jemne prepracované klávesy, dosahuje Pure Panel optimálnu rovnováhu medzi digitalizáciou a intuitívnym ovládaním, zbavenú dráždivých vizuálnych podnetov. Pre šoférovanie a jazdu nie sú potrebné, pretože v novej generácii sa nachádza multimediálny informačný systém s s vysokou mierou konektivity služieb, ktoré možno ovládať pomocou prirodzenej reči v rámci hlasového ovládania rovnako ako dotykovo – všetky modely majú štandardne možnosť bezdrôtového pripojenia kompatibilných mobilných telefónov cez rozhrania Apple CarPlay a Android Auto.
Nový model Opel Astra využíva tretiu generáciu vysoko flexibilnej multi-energetickej platformy EMP2, ktorá od začiatku vývoja vznikala aj s DNA značky Opel. To znamená, že jej jazdné vlastnosti sú harmonické a zároveň aj dynamické a taktiež aj to, že nový model, ako každé vozidlo značky Opel, je „Autobahnproof“. Inými slovami, rýchlosť na diaľnici bola hlavným cieľom vývoja.
Riadenie a bočnú tuhosť podvozku zabezpečujú zavesenie so vzperami McPherson vpredu a pružná priečka vzadu. Zameriavajú sa na vynikajúcu kontrolu počas zatáčania (tlmenie pohybu vo zvislom aj vodorovnom smere). Pri brzdení poskytuje nový model vysokú brzdnú silu a zostáva vysoko stabilný v zákrutách aj v priamom smere. Torzná tuhosť novej Astry je o 14 percent vyššia ako u predchodcu.
Nový model Opel Astra využíva architektúru, ktorá zahŕňa aj najmodernejšie automatizované asistenčné systémy vodiča. Okrem multifunkčnej kamery v čelnom skle, to zahŕňa aj technológie so štyrmi kamerami (jedna na prednej strane, jedna vzadu a jedna na každej strane), päť radarových snímačov (jeden na prednej strane a jeden na každom rohu) ako aj ultrazvukové snímače vpredu a vzadu.
Kamery a snímače sú navzájom prepojené v systéme Intelli-Disk 2.0, ktorý dokáže rozšíriť rozsah kamier a radarov. To umožňuje systému prispôsobiť rýchlosť v zákrutách, vydať odporúčania týkajúce sa povolenej rýchlosti a vykonať poloautomatické zmeny jazdného pruhu. Detekcia chýbajúcich rúk na volante zaisťuje, že vodič sa bude stále venovať riadeniu. Výstraha pred priečnou dopravou vzadu, širokouhlý detekčný rozsah snímania mŕtveho uhla a aktívne sledovanie polohy v rámci jazdného pruhu, ktoré udržuje vozidlo v strede jazdného pruhu, patria medzi prvky, ktoré tvoria súčasť systému Intelli-Drive 1.0.
Dlhý zoznam automatizovaných systémov pre podporu riadenia zahŕňa aj adaptívny tempomat, ktorý upravuje rýchlosť sledovaním vozidla idúceho vpredu a v prípade potreby dokáže zabrzdiť až do úplného zastavenia. S automatickou prevodovkou sa jazda vďaka systému „Stop & Go” automaticky obnoví.
Ponuka špičkových asistenčných systémov navyše ponúka veľký head-up displej a Intelli-Vision, kamerový a radarový systém, ktorý sa stará o jednoduchšie parkovanie.
Úloha modelu Opel Astra ako nositeľa pokročilej technológie pokračuje v osvetlení a v sedadlách, čo sú typické oblasti pre značku Opel. Predchádzajúci model zohral v roku 2015 priekopnícku úlohu pri zavedení adaptívneho maticového osvetlenia a nová generácia teraz prináša do segmentu kompaktných vozidiel prvýkrát najnovší vývojový stupeň v oblasti osvetlenia – Intelli-Lux LED® Pixel Light. Táto najmodernejšia technológia, ktorá je už k dispozícii pre vlajkové lode automobilky Opel ako SUV Grandland a Insignia, obsahuje celkovo 168 segmentov LED – 84 v každom ultratenkom svetlomete. Diaľkové svetlo sa plynulo nastavuje v milisekundách bez oslnenia ostatných účastníkov cestnej premávky. Blížiace sa alebo predchádzajúce vozidlá sú presne vystrihnuté. Dosah a smer svetla sa líši podľa jazdnej situácie a okolia.
Ergonomické sedadlá Opel AGR sa tešia vysoko oceňovanej povesti a nový model Opel Astra v tejto dlhoročnej tradícii pokračuje. S certifikátom Aktion Gesunder Rücken e. V. (Kampaň za zdravý chrbát) prinášajú pozíciu sedenia, ktoré je 12 mm nižšie ako v predchádzajúcom modeli a umocňujú pocit zo športovej jazdy. Správnu polohu tela prináša použitie peny s rôznou hustotou ako aj bočnica sedadiel upravené podľa zamerania Sport alebo Comfort.
Nový model Opel Astra dostal predné sedadlá s certifikátom AGR, takže ide o najlepšie sedadlá v kompaktnej triede a ponúkajú širokú škálu voliteľných nastavení, vrátane elektronického ovládania či elektro-pneumatickú bedrovú opierku. V prípade čalúnenia kožou Nappa dokonca ponúkajú aj ventiláciu, masáž pre vodiča a vyhrievanie predných aj zadných sedadiel. K dispozícii sú aj sedadlá čalúnené štýlovou alcantarou.
Nový Opel Astra bude od začiatku predaja k dispozícii s výkonným plug-in hybridným elektrickým pohonom, ako aj s vysoko účinnými benzínovými a naftovými motormi, čo znamená, že model kompaktnej triedy značky Opel bude vôbec prvýkrát v histórii elektrifikovaný. Výkony v rozpätí od 81 kW (110 k) do 96 kW (130 k) dosahujú motory s benzínovým a naftovým pohonom a až 165 kW (225 k) systémového výkonu poskytuje plug-in hybridný pohon. Štandardnou súčasťou benzínových a naftových pohonných jednotiek je šesťstupňová prevodovka, pre výkonnejšie motory je na požiadanie k dispozícii osemstupňová automatická prevodovka (pri plug-in hybridných vozidlách je elektrifikovaná).
Automobilka Opel spustí možnosti objednávok nového modelu Astra na jeseň tohto roku. Prví zákazníci si preberú svoje vozidlá na začiatku budúceho roka.
FINAL-CD získalo prestížny certifikát AAA Highest Creditworthiness, tento certifikát je jedným z najdôležitejších Európskych štandardov definujúcich kvalitu obchodnej činnosti. Je medzinárodne uznávanou známkou obchodnej kvality a vyhodnocuje sa na základe rovnakej analytickej metodiky pre všetky európske trhy. Spoločnosť FINAL-CD získala aj prestížny titul Superbrands, už tretí rok po sebe. Medzi Superbrands spoločnosti sme sa zaradili v rokoch 2021, 2022 a aj 2023. Je najuznávanejšou globálnou autoritou v oblasti hodnotenia a oceňovania obchodných značiek a znakom špeciálneho postavenia a uznania vynikajúcej pozície značky na lokálnom trhu. Na základe jednotných kritérií a metód každoročne oceňuje najlepšie z najlepších značiek v takmer 90 krajinách na piatich kontinentoch FINAL-CD ako jediný koncesionár značky PEUGEOT v celej Európe získal už 5x prestížne ocenenie Peugeot Servise Quality Awards. Ako koncesionár značky OPEL sme obdržali diplom OPEL C&S za najvyšší nárast predaja a trhového podielu v Českej a Slovenskej republike, taktiež za najvyšší nárast objednávok, najvyšší nárast celkových predajov náhradných dielov. Ďalej nás ocenili za najvyšší predaj v Slovenskej republike a v neposlednom rade je FINAL-CD ohodnotené 2x ako Dealer roku v oblasti služieb zákazníkom.
Vopred ďakujeme za vaše podnety a skúsenosti so službami FINAL‑CD. Napíšte nám Váš názor
Ochrana osobných údajov | Nastavenia cookies