Následne po modeloch PEUGEOT 5008 v roku 2021, zadali francúzske ozbrojené a poriadkové zložky Gendarmerie Nationale objednávku na 395 kusov plug-in hybridných modelov PEUGEOT 3008. Ide o ďalšie prepojenie v dlhej histórii spolupráce automobilky PEUGEOT a GENDARMERIE NATIONALE, ktorá sa začala tesne po druhej svetovej vojne.
Na konci 40. rokov, v povojnových zmätkoch, pretvárala Gendarmerie Nationale svoj vozový park, ako sa len dalo, a to získavaním automobilov z odboja, alebo využívaním toho, čo zostalo z vozového parku armády.
Úplne prirodzene boli súčasťou brigád prvé modely PEUGEOT 202, 302 a 402, avšak iba v limitovanom množstve a najčastejšie v čiernej farbe.
V skutočnosti sa dnes slávna a obávaná modrá farba Gendarmerie Blue stala štandardom až v rokoch 1969/1970.
Od 50. rokov 20. storočia začali ozbrojené sily Gendarmerie Nationale lepšie koordinovať nákupy svojho vybavenia a začali zadávať rozsiahle objednávky na vozidlá. To bol začiatok dlhej histórie spolupráce so značkou PEUGEOT, pričom najčastejšie sa využívali modely s karosériou kombi.
Najmä v novovytvorených brigádach dopravnej polície vo Francúzsku, ktoré vstúpilo do rokov rozmachu, slúžilo ako prvé žandárske vozidlo predovšetkým kombi 203. Potom sa do žandárskych služieb hlásili kombi modely značky PEUGEOT každé desaťročie: 403, 404, 204, 304, 305, 504, 505 a 306... až do príchodu novej generácie vozidiel, ktoré spájajú ešte praktickejší a veľkorysejší priestor interiéru s veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami: Gendarmerie sa rozhodla pre PEUGEOT Expert, predchodcu modelov 5008 a čoskoro rozšíri jej rady aj model 3008 Hybrid.
Okrem týchto veľkopriestorových vozidiel sa história spolupráce automobilky PEUGEOT a žandárstva týkala aj mnohých ďalších modelov, počnúc hviezdami ako 205 a 206, z ktorých mnohé slúžili v brigádach či 306, ktoré väčšinou používali diaľničné hliadky. Treba spomenúť aj všetky sedany 203, 403, 305 alebo 505, ktoré boli ako služobné vozidlá vyhradené pre dôstojníkov a neboli v klasickej žandárskej modrej farbe, ale čiernej alebo sivej.
Polícia, ktorá je zodpovedná za bezpečnosť územia v celej jeho rozmanitosti, čo zahŕňa cesty, diaľnice, hory, vidiek vo všetkých jeho častiach (metropolitné Francúzsko, zámorské územia), musela prispôsobovať aj svoj vozový park. Nevyhnutné teda bolo získať špeciálne a niekedy aj nezvyčajné modely.
Motoristi si z 80. a 90. rokov pamätajú na Brigades Rapides d'Intervention (Brigády rýchleho zásahu) a ich modely Peugeot 405 T16 s výkonom 147 k (200 k) a 306 S16 s výkonom 123 kW (167 k), ktoré operovali na francúzskych diaľniciach.
Ďalšími vozidlami, ktoré si široká verejnosť tiež pamätá, sú modely 203, 403, 404, 504 a potom 505 kombi v Garde Républicaine, ktoré zodpovedali za bezpečnosť cyklistických pretekov Tour de France.
Menej slávny, no rovnako užitočný tucet vanov PEUGEOT 806 slúžil v 90. rokoch na sprevádzanie konvojov s jadrovým materiálom.
Aby bolo možné zasahovať vo všetkých typoch terénu, vrátane toho najťažšieho, mala Gendarmerie Nationale vždy flotilu vozidiel s pohonom 4 × 4.
V 80. rokoch žandárstvo nazrelo do možností a ponuky francúzskej armády a rozhodlo sa pre modely PEUGEOT P4 určené najmä pre mobilné žandárske tímy. V zámorských územiach umožnili žandárom cestovať po tých najhorších cestách modely typu kombi 504 a 505 4 × 4 pripravované spoločnosťou Dangel. Nakoniec, v roku 2004, dostali niektoré brigády zopár vzácnych exemplárov modelu 206 s pohonom všetkých štyroch kolies upravených firmou FAM.
Od 40. rokov 20. storočia slúžili modely PEUGEOT na prepravu mužov a žien slúžiacich v žandárstve, ako aj ich zvierat! Na prepravu koní Republikánskej gardy sa používali vozidlá PEUGEOT J7, neskôr modely Expert vo verziách dodávka. Čo sa týka brigád so psami a psovodmi, tie sa mohli spoľahnúť na kombi modely PEUGEOT 203 a 504, v neskoršom období si zvolili modely PEUGEOT Partner, Boxer alebo Bipper, ktoré boli považované za praktickejšie ako tradičné kombi.
Naozaj dlhá história! Žandári v 50. rokoch, ktorí brázdili cesty so svojim elegantným kombi 203 (výkon 31 kW/42 k, 4-stupňová manuálna prevodovka, maximálna rýchlosť 120 km/h, spotreba 8 l/100 km), by boli bezpochyby prekvapení zo schopností modelu 3008 Hybrid 225 EAT8 (výkon 165 kW/225 k, 8-stupňová automatická prevodovka, maximálna rýchlosť 225 km/h, spotreba 1,4 l/100 km).
Ak sa chcete dozvedieť viac o blízkom vzťahu medzi automobilkou PEUGEOT a ozbrojenými silami Gendarmerie Nationale, ktoré spadajú pod Ministerstvo vnútra a plnia aj niektoré úlohy Ministerstva obrany a starajú sa o poriadok a bezpečnosť najmä v menších mestách, na vidieku a na predmestiach, prečítajte si vynikajúcu knihu Les voitures de la Gendarmerie Nationale (Vozidlá Gendarmerie Nationale) od autorov Pascal Meunier a Laurent Jacquot, ktorú vydalo vydavateľstvo E-T-A-I.
FINAL-CD získalo prestížny certifikát AAA Highest Creditworthiness, tento certifikát je jedným z najdôležitejších Európskych štandardov definujúcich kvalitu obchodnej činnosti. Je medzinárodne uznávanou známkou obchodnej kvality a vyhodnocuje sa na základe rovnakej analytickej metodiky pre všetky európske trhy. Spoločnosť FINAL-CD získala aj prestížny titul Superbrands, už tretí rok po sebe. Medzi Superbrands spoločnosti sme sa zaradili v rokoch 2021, 2022 a aj 2023. Je najuznávanejšou globálnou autoritou v oblasti hodnotenia a oceňovania obchodných značiek a znakom špeciálneho postavenia a uznania vynikajúcej pozície značky na lokálnom trhu. Na základe jednotných kritérií a metód každoročne oceňuje najlepšie z najlepších značiek v takmer 90 krajinách na piatich kontinentoch FINAL-CD ako jediný koncesionár značky PEUGEOT v celej Európe získal už 5x prestížne ocenenie Peugeot Servise Quality Awards. Ako koncesionár značky OPEL sme obdržali diplom OPEL C&S za najvyšší nárast predaja a trhového podielu v Českej a Slovenskej republike, taktiež za najvyšší nárast objednávok, najvyšší nárast celkových predajov náhradných dielov. Ďalej nás ocenili za najvyšší predaj v Slovenskej republike a v neposlednom rade je FINAL-CD ohodnotené 2x ako Dealer roku v oblasti služieb zákazníkom.
Vopred ďakujeme za vaše podnety a skúsenosti so službami FINAL‑CD. Napíšte nám Váš názor
Ochrana osobných údajov | Nastavenia cookies